• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 15 تیر 1398
کد مطلب : 63758
+
-

ساخت جاده بهبهان - بابامیدان سرعت می‌گیرد

ساخت جاده بهبهان - بابامیدان سرعت می‌گیرد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در بودجه امسال ۶۸ میلیارد تومان برای تسریع در روند اجرایی پروژه راه‌سازی بهبهان- گچساران- بابامیدان اختصاص یافت.

به گزارش تسنیم، «حسن نوروزی» افزود: در لایحه بودجه تقدیمی دولت به مجلس برای پروژه راه‌سازی « بهبهان-گچساران-بابامیدان» 6 میلیارد تومان پیش‌بینی شده بود که این میزان در مجلس به 68 میلیارد تومان افزایش یافت. وی عنوان کرد: امسال برای پروژه‌های جاده پاتاوه - دهدشت 55 میلیارد تومان، جاده یاسوج - شیراز 14 میلیارد تومان، راه‌آهن یاسوج - اقلید 15 میلیارد تومان، جاده یاسوج - اقلید 17 میلیارد تومان، جاده یاسوج - بابامیدان 23 میلیارد تومان، سد صیدون و آبریز 15 میلیارد تومان و پارک ملی دنا 4 میلیارد تومان اختصاص یافته است.

نوروزی ابراز کرد: در بودجه پیشنهادی دولت به مجلس هیچ گونه اعتباری برای اجرای پروژه مرکز فرهنگی دفاع مقدس پیش‌بینی نشده بود که با پیگیری مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، 5 میلیارد و 500 میلیون تومان برای این پروژه اختصاص یافت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد از اختصاص 3 میلیارد تومان برای باند اضطراری دهدشت خبر داد و ادامه داد: برای احداث بیمارستان‌های سی‌سخت و پاتاوه هر کدام 5 میلیارد تومان اختصاص یافت.
نوروزی تصریح کرد: همچنین برای دیگر پروژه‌های فعال استان شامل آب‌رسانی به بهمئی از طریق سد کوثر، سد تنگ سرخ و رود بشار و آب‌رسانی به 4 شهرستان کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده به ترتیب 28، 24 و 32 میلیارد تومان اختصاص یافته است. 

وی با اشاره به این‌که اعتبار اختصاص‌یافته به پروژه‌های ملی استان در بودجه پیشنهادی دولت با تلاش نمایندگان استان در مجلس افزایش یافت خاطرنشان کرد: البته این افزایش اعتبارات مستلزم ارائه طرح توجیهی توسط دستگاه‌های اجرایی در استان بوده است. نوروزی بیان کرد: بیش از 2 هزار پروژه عمرانی نیمه‌تمام در این استان وجود دارد که انتظار می‌رود با اولویت‌بندی و متناسب با نیاز مردم تعیین تکلیف شوند.

این خبر را به اشتراک بگذارید